duminică, 20 decembrie 2009

Reforma clasei

De la un ţait încoace, Băsescu („dirigintele”, cum se alinta pe vremuri într-un afiş) se tot laudă că luptă pentru „reformarea clasei politice”. N-a explicat niciodată ce înţelege el prin asta, aşa că fiecare dintre noi s-a iluzionat cum a vrut. Eu, de exemplu, n-am vrut, aşa că nici nu mi-am făcut iluzii. Oricum, scopul u(tili)zării expresiei respective a fost atins: Băsescu a redevenit băsescul nostru pentru încă 5 ani.

Dar ca să nu ne plângem că a uitat promisiunile din campanie, preşedintele ne-a servit o avanpremieră la reformarea clasei politice, în viziunea sa, şi uite-aşa s-a născut actualul guvern Boc. La prima vedere, parcă ar fi alcătuit din aceleaşi figuri pe care le-am mai admirat în fotoliile respective în trecutul foarte apropiat; la a doua vedere, la fel. Aici se vede marea măiestrie a lui Băsescu, el înţelegând că simpla înlocuire a persoanelor ar fi fost doar o schimbare de formă, superficială şi fără impact. Adevărata diferenţă, cea fundamentală, dintre acest nou guvern şi toate alea vechi constă în faptul că este primul care va rupe cu tradiţia şi nu se va mai plânge de „greaua moştenire”.

Interesant este că oranjeria de care pomeneam cu altă ocazie a început să strâmbe din nas, de parcă se aştepta la altceva. Unul e dezamăgit, altul îşi vede revoluţia spânzurată, altuia i-a rămas bleegu’n gât, iar un alt celebru blogherist se ocupă de subiecte mai actuale, nici politică n-a mâncat, nici gura nu-i miroase... şi alţii ca ei, fiecare după facultăţi.

P.S. Dacă tot am început să-mi amintesc de unele vorbe aruncate de băsescul nostru cel de toate zilele, parcă zicea oarecând despre alianţa ălora care nu-l simpatizează că ar trebui în prealabil înregistrată la tribunal, şi abia după aia să aibă pretenţia de a fi considerată majoritate parlamentară. Acu, mă întreb şi eu, alianţa astalaltă, care ne procopsi cu totboc, nu are nevoie de înscriere la tribunal? Cum o suportă preşedintele aşa, fără ţâdulă?

P.P.S. Uf! Uite c-a reuşit. Cât p’aci să rămână fără por’foliu. Păi degeaba a luptat d. Funeriu în campanie să ne explice cum e cu interacţiunea cu preşedintele şi viteza legală a dosului de palmă?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu